تلفات و قربانیان جنگ نابرابر صهیونیستها علیه باریکه غزه فقط محدود به آمار شهدا و آسیب دیدگان ثبت شده در مراکز امدادی نیست.

غزه

همشهری آنلاین: تلفات و قربانیان جنگ نابرابر صهیونیستها علیه باریکه غزه فقط محدود به آمار شهدا و آسیب دیدگان ثبت شده در مراکز امدادی نیست، بلکه بخش زیادی از تلفات این جنگ در قطع عضوها و معلولیت شهروندانی است که آسیب دیدگی آن‌ها جایی ثبت و ضبط نمی‌شود. از کودکان نوپا و نوجوان گرفته تا بزرگسالان این‌ها همگی بخشی از هزاران قربانی گرفتار قطع عضو بر اثر جنگ هستند که حتی اگر تا پایان جنگ، زنده بمانند، اما با معلولیت همیشگی در زندگی مواجه خواهند بود.

از سوی دیگر براساس گزارش سازمان دیده بان فلسطین، کمبود تجهیزات پزشکی به دلیل محاصره باریکه غزه توسط اسرائیل و تخریب بیمارستان های غزه باعث شده که پزشکان مجبور به قطع عضو بدون بیهوشی و گاهی اوقات با ابزارهای غیر تخصصی شوند. این وضعیت در مواردی باعث ایجاد عفونت‌های حاد و قطع عضو دیگر از بدن یک مجروح خواهد شد و به این ترتیب آمار قطع عضو در جریان جنگ همواره بالاتر می‌رود. «راجا حسن»، پزشک ساکن غزه به نیوعرب گفته است که قطع عضو گاهی اوقات تنها گزینه موجود برای زنده ماندن فرد آسیب دیده است، حتی اگر غیرضروری باشد، زیرا نیروهای اسرائیلی دسترسی به بانک خون را با مشکل مواجه کرده اند و انتقال خون غیرممکن است، پس حتی در شرایطی که شاید یک عضو سالم باشد، بدلیل کمبود بانک خون مجبور به قطع آن عضو می شویم، چون عضو آسیب دیده به خون نیاز دارد، اما بدلیل کمبود خون چاره ای جز قطع عضو نیست.

۸۵ هزار نفر: آمار آسیب دیدگان و زخمی‌های اعلام شده در جنگ غزه

تا ۵۰ هزار نفر: آمار احتمالی از افراد دارای معلولیت یا قطع عضو براثر جنگ

۸۰درصد: افراد بستری شده در مراکز امدادی غزه مواجه با قطع اجباری دست و پا یا آسیب نخاعی

۱۰۰۰ کودک: یک یا دو پا یا دست خود را از دست داده

۱۰کودک در هر روز: یک عضو بدن خود را از دست می دهند

دکتر «غسان ابوسیطاح»، جراح انگلیسی در غزه: جراح بزرگترین قطع عضو کودکان با قطع عضو روزانه ۶کودک در غزه

کد خبر 869738
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha